Veelgestelde vragen
Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over samenwerken met ZOS+.
Bekijk hier een overzicht van de meest recente opdrachten.
Mis je een opdrachtgever? Laat het ons weten! Neem contact op.
Wanneer van jouw goedgekeurde uren een factuur is gemaakt, ontvang je deze in de mail. Deze factuur wordt dan ook direct naar de opdrachtgever verzonden. De opdrachtgever betaalt een verzamelfactuur aan ons, en wij betalen jouw factuur weer door.
Gebruik het volgende trucje om uit te rekenen wanneer je de betaling kunt verwachten:
- Tel bij de factuurdatum 3 weken op. Dit is de verwachte betaaldatum.
Het is belangrijk dat je altijd rekening houdt met het financieel risico dat je loopt als ondernemer (zzp’er). Wanneer een zorginstelling te laat betaalt, krijg jij later je geld. Deze financiële onzekerheid hoort bij het ondernemerschap, en is één van de grote verschillen met het werken in loondienst.
Heb je een vraag over een specifieke factuur? Stuur een mailtje naar administratie@zosplus.nl met de volgende gegevens:
- De naam van de zorginstelling
- De factuurdatum of de datum van de gewerkte dienst
Wil je binnen 5 werkdagen na factuurdatum je betaling binnen hebben? Maak dan gebruik van factoring.
Wanneer je door ziekte of een ongeval een dienst niet kunt draaien, is het belangrijk om te weten dat je als zzp’er (ondernemer!) zelf verantwoordelijk bent voor het zoeken van vervanging. Zorg ervoor dat je een plan hebt voor noodgevallen, waarmee je kunt aantonen dat je er alles aan doet om zelf vervanging te regelen.
ZOS+ kan hierin ondersteunen, en wij geven je het volgende stappenplan mee:
- Informeer telefonisch de zorginstelling/opdrachtgever. Lukt dit niet? Doe dit dan per mail.
- Informeer telefonisch ZOS+. Lukt dit niet? Doe dit dan per mail.
- Bel zorgverleners die je kent via ZOS+, of zij je dienst kunnen overnemen.
- Iemand gevonden? Zorg dan dat je voldoet aan de vergewisplicht.
- Niemand gevonden? Laat dit dan ook weten aan ZOS+.
Wanneer een zorginstelling zzp’ers inhuurt, betekent dit vaak dat de tekorten dusdanig groot zijn dat ze het met eigen personeel niet kunnen opvullen. Wanneer jij je afspraken niet kunt nakomen, zijn ze snel geneigd om iemand anders in te zetten. Houd hier altijd rekening mee!
Je kunt je uitgevoerde diensten gemakkelijk declareren in jouw account in Mijn ZOS+ .
Noteer We sturen je uiteraard ook een uitgebreide instructie via de mail.
Je betaalt per 1-1-2025 €1,88 excl. BTW per gewerkt uur aan servicekosten. Download hier onze tarievenrichtlijn 2025
Per 1 januari 2025 maken wij gebruik van de volgende tarievenrichtlijn:
Download hier
De genoemde tarieven zijn gesteld als richtlijn. Zorgtarieven dienen altijd onderling te worden onderhandeld tussen zzp’er en opdrachtgever.
Je kunt bij ons vanaf 1 januari 2025 aan de slag als uitzendkracht via ZOS-Connect.
Spelregels ZZP’er via ZOS+
Welkom bij ZOS+! We zijn blij met jouw inzet en kijken uit naar een prettige samenwerking. Om alles soepel te laten verlopen, hebben we een aantal heldere afspraken opgesteld. Zo weten we wat we van elkaar mogen verwachten.
Bij ZOS+ werk je als zelfstandig ondernemer. Dat betekent dat jij verantwoordelijk bent voor de uitvoering van je opdrachten. Wij zijn de verbindende schakel, maar jij bent het gezicht van jouw eigen bedrijf.
We verwachten dus zelfstandigheid, initiatief en professioneel gedrag. Natuurlijk kun je op ons rekenen als er iets speelt of als je ergens tegenaan loopt — we denken graag met je mee. Maar de verantwoordelijkheid voor je inzet, communicatie en planning ligt bij jou als ondernemer.
Kun je onverwacht een dienst niet uitvoeren? Meld je dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch én via de app af. Bij minder dan 24 uur voor aanvang: altijd telefonisch contact opnemen.
Bij afmelding ben je verantwoordelijk voor het vinden van een vervanger uit het ZOS+ netwerk. Lukt dat niet? Dan denken wij natuurlijk met je mee.
Zorg dat je op tijd bent, zeker bij je eerste dienst op een nieuwe locatie. Een goede eerste indruk is goud waard.
We verwachten dat je er representatief uitziet. Denk aan:
- Geen gellak, acrylnagels of felgekleurde nagellak
- Schone werkkleding en verzorgd uiterlijk
Je gaat professioneel om met cliënten, collega’s en andere zorgprofessionals. We verwachten duidelijke en respectvolle communicatie naar ons toe. We doen ons best om je te helpen, dus houd ons goed op de hoogte en behandel ons net zo professioneel als wij jou.